Jeroen van Kan & Wim Brands

The Netherlands

in 26 iconic objects

4,9917,50

Wissen

What do things like liquorice, geraniums, beer bikes and sandwiches say about the Dutch? And why are bicycles so incredibly popular in The Netherlands?

It’s a known fact that the Dutch didn’t invent the cheese slicer. But why is it then that whenever the Dutch parliament debates about cutting budgets and making savings, someone always suggests using the ‘cheese slicer method’ – meaning that every department should make a few cuts here and there. The Dutch didn’t actually invent the biscuit tin, though. Their strict management over its content is very Dutch. Hospitable and generous as Dutch hosts are, biscuits are limited.

This book offers offers an ‘objective’ self-portrait and an unique and provocative (self)reflection of The Netherlands.

Deel dit boek:

Jeroen van Kan is radiomaker en oud-redacteur van Tirade. Voor Balans stelde hij het boek Nederland. Een objectief zelfportret samen.

Lees meer

Wim Brands (1959 – 2016) was dichter, schrijver en maker van Brands met boeken bij de VPRO. Voor Balans stelde hij het boek Nederland. Een objectief zelfportret samen.

Lees meer
Uitgave Paperback, Ebook
Aantal pagina's 134
Uitgever Balans
ISBN 9789460030901 (Paperback)
9789460034367 (Ebook)
Verschijningsdatum 01/01/1970 (Paperback)
03/08/2016 (Ebook)